PİLOT BÖLGELER BELİRLENDİ, İLK UYGULAMA BAŞLIYOR
Projenin ilk aşamasında İstanbul’un bazı ana arterlerinde otobüs şeritleri hayata geçirilecek. Ilıcalı, bu uygulamanın Beşiktaş-Ayazağa hattı gibi geniş yollarda rahatlıkla uygulanabileceğini söyledi. İki ya da üç şeritli yolların büyük bölümünde bu sistemin entegre edilebileceğini ifade etti.
SİSTEM HIZI 3’E KATLIYOR
Otobüs öncelikli yolların metrobüs örneğinde olduğu gibi büyük bir avantaj sağladığını belirten Ilıcalı, “Metrobüs saatte 30 kilometre hızla giderken, yan şeritteki araçlar 10 kilometreyi bile bulamıyor. Bu da vatandaşın tercihini toplu taşımadan yana kullanmasını sağlar” dedi.
TEKNOLOJİYLE DESTEKLENİYOR
ASELSAN iş birliğiyle metrobüs hatlarının kısmen otonom hale getirilmesi yönünde çalışmaların sürdüğünü belirten Ilıcalı, bu sistem sayesinde olası sürücü hatalarının da önüne geçileceğini vurguladı.