DEV OTOMOBİL MARKALARI BASKI ALTINDA
Yeni kurallar, otomotiv devlerinin üzerindeki mali baskıyı artırıyor. Volkswagen gibi büyük üreticiler, hedefleri tutturamamaları durumunda milyarlarca euroluk cezalarla karşı karşıya kalabilir. Şirketin, yalnızca 2025 sonrası dönem için 1,5 milyar avroluk bir ceza riski taşıdığı belirtiliyor.
Benzer şekilde Stellantis grubu da termal motorlu araç üretimini kısıtlayarak bu riskten kaçınmayı hedefliyor. Renault CEO’su Luca de Meo ise sektör genelinde toplam cezanın 15 milyar avroyu bulabileceğine dikkat çekiyor.
Mercedes-AMG gibi bazı lüks markalar ise V8 ve V12 gibi güçlü motor seçeneklerini, plug-in hibrit ve tam elektrikli modellerle dengede tutarak ürün gamını koruma stratejisi izliyor. Mercedes, ikonik V8 motorunu yeni nesil teknolojilerle güncelleyerek geçiş sürecine uyum sağlama çabasında.