Yeni CEO’nun liderliğinde başlatılan stratejik dönüşüm kapsamında, dünya genelindeki yedi üretim tesisinin faaliyetlerine son verilmesi ve yaklaşık 20 bin çalışanın işine son verilmesi planlanıyor. Bu süreçte Nissan, küresel üretim kapasitesini yüzde 30 oranında düşürmeyi hedefliyor. Şirketin nihai amacı ise maliyetlerini azaltarak 3,4 milyar dolarlık tasarruf sağlamak.
GÖZLER CIVAC’A ÇEVRİLDİ
Geçtiğimiz günlerde Japonya’daki Oppama fabrikasının 2028’e kadar kapatılacağı duyurulmuştu. Şimdi ise Navara ve Latin Amerika pazarına özel Frontier modellerinin üretildiği Civac tesisinin geleceği tartışılıyor. Şirketin, bu önemli tesisi kapatma yönünde değerlendirmeler yaptığı bildiriliyor.
MALİYET KESİNTİLERİ VE YENİ STRATEJİLER GÜNDEMDE
Nissan’ın yeniden yapılanma süreci yalnızca fabrikalarla sınırlı kalmıyor. Şirket, bazı yeni model projelerini dondururken, mühendislik alanındaki harcamalarda da yüzde 20 oranında kesintiye gitmeyi planlıyor. Öte yandan, tedarikçilerle olan ödeme takviminde daha esnek bir yapıya geçilmesi için görüşmelerin sürdüğü belirtiliyor.
HONDA İLE İŞ BİRLİĞİ PLANI
Şirketin ABD’nin Mississippi eyaletinde yer alan üretim tesisinde, Honda markası için araç üretimi yapabileceği iddiaları da gündeme geldi. Bu olası ortaklık, hem Honda’yı ithalat vergilerinden koruyabilir hem de Nissan’ın atıl kapasitesini değerlendirmesine olanak tanıyabilir. Ancak iki şirketten de konuya dair resmi bir açıklama yapılmış değil.
DEV ZARARDAN SONRA HAREKETE GEÇTİ
Geçtiğimiz yıl yaklaşık 4,5 milyar dolarlık net zarar açıklayan Nissan, bugüne kadarki en radikal yapısal reform sürecine hazırlanıyor. Yeni yönetim, bu adımlar sayesinde şirketi sürdürülebilir ve kârlı bir yapıya dönüştürmeyi amaçlıyor.
Kaynak: Haber Merkezi